Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza úspěšné komunikace na Instagramu na příkladu předních českých food blogerek
Kader Aghová, Magdalena ; Řehořová, Irena (vedoucí práce) ; Švantner, Martin (oponent)
Diplomová práce se věnuje analýze úspěšné komunikace předních českých food blogerek s jejich sledujícími na sociální síti Instagram, kde je jedním z populárních témat jídlo. Mnoho profilů s touto tematikou však nesdílí pouze pokrmy, ale také své osobní fotografie. Kromě úspěšné komunikace na Instagramu je tedy předmětem mé práce také to, jaká témata mezi zkoumanými příspěvky a celkově na profilech převažují. Co se týče komunikace blogerek s jejich sledujícími, zajímá mě, jakým způsobem píšou příspěvky, co se snaží vyjádřit fotografiemi a hashtagy a jak reagují na komentáře. Předmětem analýzy jsou také emotikony a lokace. V teoretické části je charakterizován Instagram, jeho funkce a způsoby, jak na něm dosáhnout úspěšnosti. Dále je také z různých aspektů probrána fotografie, "čtení" obrazu, blogy a sociální sémiotika, jejíž přístup je pro mou práci důležitý právě z toho důvodu, že na Instagramu se význam předává prostřednictvím již výše zmíněných několika módů. Základem tohoto kvalitativního výzkumu je obsahová analýza tří profilů oblíbených českých food blogerek, a to @made_by_kristina, @cukrfree.cz a @kitchenettehome. Zkoumáno je 12-13 nejúspěšnějších příspěvků z jejich profilů - za každý měsíc v období leden- prosinec 2019 je vybrán snímek s největším počtem "lajků" či komentářů. Získaná data...
Sémiotika designu: Produktový design jako selektivní proces materializace Případová studie: Designéři jako tvůrci materializovaných představ
Dostálová, Zuzana ; Řehořová, Irena (vedoucí práce) ; Váša, Ondřej (oponent)
Tato práce se zabývá sémiotikou designu, zaměřuje se na produktový design (design světel) z perspektivy sociální sémiotiky (van Leeuwen, 2005; Kress a van Leeuwen, 2006), multimodality (Kress, 2010) a produktového designu (Norman, 1988, 2004a; Monö, 1997) a pohlíží na design jako na multimodální proces voleb a výsledek materializace významů. V teoretické části práce je věnován prostor definicím jednotlivých přístupů a pojmů, které jsou následně aplikovány v empirické části práce. V té jsou krom výše uvedeného využity Rileym stanovené fáze designu (Riley, 2003, 2004), se kterými jsou spojené jednotlivé teoretické přístupy (fáze diskursu se sociální sémiotikou, fáze koncepce s multimodalitou a emočním designem, fáze produkce či vzniku s multimodalitou a fáze přijetí se sociální sémiotikou a produktovým designem). Polostrukturované rozhovory byly vedeny se třemi designéry zaměřujícími se na design světel - Janem Plecháčem, Jakubem Pollágem a Karlem Matějkou. Cílem práce je z pohledu samotných designérů zmapovat a porovnat designérské praktiky s ohledem na zamýšlený význam (záměr) produktů, použité módy a akcentování odlišných rovin designu. Klíčová slova Sociální sémiotika, produktový design, emoční design, multimodalita, materializace
Antiimigrační postoj v české hudební tvorbě: sémiotická analýza
Růžička, Miroslav ; Podzimek, Jan (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Ve své diplomové práci rekonstruuji protiimigrační postoj v české vlastenecké hudební tvorbě v roce 2016 na pozadí tzv. evropské migrační krize. Vzorek sestává z pěti vybraných videoklipů k českým vlasteneckým protestním písním reagujícím na migrační krizi a události s ní spojené. V práci vycházím z teoretických východisek sociální sémiotiky a jako metodu výzkumu využívám multimodální sémiotickou analýzu, která dovoluje detailně zkoumat obsah komplexních komunikátů, jako je právě videoklip. V teoretické části se zaměřuji na seznámení čtenáře se základy sémiotiky, od kterých plynule přecházím ke škole sociální sémiotiky a jejích teorií módů a multimodality, které poskytují teoretické ukotvení pro analýzu v praktické části. Dále se také věnuji přiblížení průběhu tzv. evropské migrační krize v letech 2015 a 2016, jenž byl určující pro vznik těchto vlasteneckých videoklipů. Také zdůvodňuji výběr vzorku a analyzovaných motivů. Praktická část potom obsahuje samotný rozbor vybraných videoklipů pomocí multimodální sémiotické analýzy s ohledem na tři módy - mód řeči, videa a hudby. V nich dekóduji znaky patřící pod předem nastavené motivy. Výsledky každé z analýz jednotlivě shrnuji a z těchto shrnutí nakonec provádím finální syntézu výsledků, která odhaluje podobu protiimigračního postoje v těchto...
Mediální obraz české pivní kultury v letech 2016 až 2017
Otta, Marek ; Podzimek, Jan (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá mediální obsah vybraných tištěných reklam na pivo v Česku v průběhu let 2016 a 2017. Práce analyzuje tyto reklamy pomocí multimodální sémiotické analýzy, konkrétně tedy obsah sdělení těchto reklam z hlediska tří nejzásadnějších módů - obrazového módu, módu písma a layoutu. Teoretická část práce se nejvíce zaměřuje na teorii sociální sémiotiky a z ní vycházející teorii módů a multimodality. Tyto teorie pak poskytují základy pro praktickou část práce, jež využívá metody multimodální analýzy. Vybrané reklamy jsou podrobeny detailní analýze sémiotických módů, které jsou následně porovnány a zhodnoceny. Práce se zároveň soustředí na nejběžnější motivy a stereotypy spjaté s mediálním obrazem pivního prostředí, jež jsou na základě multimodální analýzy zpozorovány. Současně se práce zaměřuje na sociokulturní kontext, ve kterém se reklamy odehrávají, či problematiku zastoupení mužů a žen v těchto reklamách. Cílem práce je pak sestavení celkového mediálního obrazu pivní kultury v Česku na základě společných principů a znaků, kterými se reklamy v tomto období vyznačují.
Mládež ve fotografiích v časopise Mladý svět (1959 - 1989)
Teplá, Jana ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent) ; Bednařík, Petr (oponent)
Mládež ve fotografiích v časopise Mladý svět (1959-1989) Jana Teplá Abstrakt: Disertační práce je zaměřena na analýzu způsobu zobrazování mládeže ve fotografiích v časopise Mladý svět v období let 1959 až 1989 s cílem zjistit, zda a jak se tento způsob měnil v závislosti na proměně diskurzivních praktik a sociokulturních praktik. Snahou je tak odhalit, jak se diskurz novinářských fotografií prolínal s diskurzem o mládeži v Československu v období socialismu. Konkrétním cílem práce je analyzovat fotografie na titulních stranách Mladého světa zobrazující československou mládež s ohledem na zpravodajské hodnoty fotografií a s ohledem na ideologické vzkazy, které prostředkují. K analýze fotografií byly využity smíšené metody. Pro zjištění hlavních zpravodajských hodnot fotografií byla aplikována kvantitativní obsahová analýza, pro odhalení ideologických vzkazů fotografií byla aplikována sociálně sémiotická analýza a pro rozšíření základny dobového kontextuálního rámce byla využita metoda orální historie. Výzkumná část je s ohledem na změny v institucionálním a sociokulturním kontextu rozčleněna na tři časové etapy: období šedesátých let (leden 1959 až prosinec 1967), období pražského jara a krátce po okupaci vojsky Varšavské smlouvy (leden 1968 až březen 1969) a období normalizace (duben 1969 až prosinec 1989).
Sémiologická analýza obrazu Baracka Obamy v magazínu Time
Růňová, Michaela ; Šafaříková, Radana (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá současným mediálním sdělením, vizuálním obrazem Baracka Obamy na titulních stranách magazínu Time, a aplikací metody sémiologické analýzy inspirované Rolandem Barthesem. Sémiologický rozbor je prováděn na vybraných titulních stranách časopisu Time. Na začátku každé analýzy je vždy stanovena a popsána metoda, která je následně aplikována. Využívány jsou koncepty čtení obrazu, denotace, konotace a mýtu. Pozornost je zaměřena také na pojetí fotografie a vztah mezi textem a obrazem. Práce poukazuje na využití Barthesových teoretických konceptů na současném vizuálním sdělení. Zaměřuji se také na inovaci metody sémiologického rozboru pomocí poznatků ze sociální sémiologie. Mezi základní sledované linie a hypotézy patří: snaha o využití konceptů denotace, konotace a mýtu při analýze vizuálního obrazu známého politika, sledování vztahu mezi textem a obrazem v rámci titulních stran. Výsledky analýz jsou zhodnoceny a doplněny o rozbor tendencí v kompozici obrazu politika. Práce sleduje, jak jsou Barthesovy metody aplikovatelné a jaké výsledky nám analýza předkládá. V obrazu Baracka Obamy jde o jistou vizuální komunikaci, kde média ovlivňují způsob finálního vnímání politika. KLÍČOVÁ SLOVA sémiologie, sémiologická analýza, čtení obrazu, denotace, konotace, mýtus, sociální sémiologie,...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.